9 Eylül 2012 Pazar

Çalışmadan Sınavdan Yüksek Alan Velet

Türkiye’nin, bana göre, en iyi tıp fakültesinde okuyorum. Çok popüler laflar etmeyi sevmem ama şöyle bir söyleyiş tarzı var: “Sene olmuş 2012, hala Demir Demirkan’ı* bilmeyen insanlar var!” Ben de benzer bir söyleyiş tarzı kullanmak zorunda kaldım: “Hacettepe Tıp’ı kazanıp da hala ‘Çalışmıyorum.’, diyen insanlar var!”

Ben çok zekiyim. Cidden… “İnternette zekâ testi de yaptım, yüksek çıktı.”, değil. En az üç kez zekâ testinden geçtim. İşin uzmanları tarafından yapılan testler… Sadece birinin raporu var evde, onda da yaşıtlarına göre “Çok Üstün” yazıyor benim için. Boru değil, öttürmüşüm yani. (Gerçi “Seanslar sırasında çok saygılı, terbiyeli olduğu gözlendi.” gibi saçma bir not da var. O terbiyeden eser kalmamış.) Ama ana fikir şu: Benim bildiğimi senden saklamaya lüzum yok. Çok zekiyim.**

Ben çok zekiyim ama hatırladığım kadarıyla çok çalıştım ÖSS’ye. Çok uç bir örnek -işin ucunda iddia vardı- ama 1000 soru çözdüğüm gün oldu. 1440 dakikalık bir günde 1000 soru. Şimdi bulunduğum bölüme ucu ucuna girdim. Fazlaca zekâ, hayvani bir çalışma ve sonunda aldığım şey 350’ncilik. Çalışmadan girilmiyor o fakülteye. Bir iki istisna vardır muhakkak. Onlara da istisna değil bal ya da Biyoloji Olimpiyatçısı/Biyoloji Projecisi denir.

Hacettepe’yi kazandın, oraya kapağı attın. Düzlüğe çıktın mı? Rahata erdin mi? “Artık gelsin yata yata sınıf geçmeler, gelsin kolay yoldan para kazanmalar, gelsin ayda milyarlar kazanmalar.” diye düşünebilir misin? Düşünemezsin. Her komite ÖSS ile eşdeğerdir. ÖSYM yok, Hacettepe Profesörleri var karşında, komite daha zor bile olabilir.

Şimdi çalışmadan Hacettepe’yi kazanan ya da çalışmadan sınıfı geçen o arkadaşlarıma sesleniyorum:



Yoklar ki! Kime sesleniyorum? Çalışmadan kazanan, çalışmadan başaran, çalışmadan yüksek alan yok. Hacettepe’de olup çalışmayanlar yok mudur? Var. Geçen sene varlardı, orada kaldılar. Geçen senede… Onlar geçen seneyi bir kez daha yaşayacaklar.

Şimdi de çalışmadan Hacettepe’yi kazandığını ya da çalışmadan sınıfı geçtiğini iddia eden o arkadaşlarıma sesleniyorum:

“İki dakka adam olun lan!”

*Genelde Demir Demirkan değil de garip gudubet gâvur grupların adları olur orada. Bu aralar herkes RHCP diyor mesela. Ülkeye gelene kadar Sosyalist Enternasyonal Partisinin kısaltması falan olduğunu düşünüyordum. Millet sosyal medyaya, kollarına gamalı haç dışında şekiller yapıştırdıkları “RHCP zamanı!” başlıklı fotoğraflar koyunca anladım yanıldığımı. Red Hot Chilli Peppers’ın o kullanımını bilmemek de benim öküzlüğüm, kusura bakmayın.

** Bu aralar çok alınganım, çok atarlıyım. Kendimi övmekten de geri durmuyorum. Ama anlamışsınızdır zaten. Kendimi bu şekilde övmek büyük bir zavallılık…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söyleyecek sözün varsa sen de paylaş.