12 Ocak 2013 Cumartesi

Müzük

Müzik iyidir, güzeldir. Benim de ruhumu müzikle dinlendirme hakkım olmalı, var.

Yakın zamanda Sia’nın şu kurtlu, dağlı, buzlu videosunu (She Wolf) gördüm. Çok güzel şarkı… İnternette gezinirken biriyle konuştum onu. Konuştuğum kız sırf David Guetta ile düet yaptı diye sevmiyormuş kadıncağızı. Garip bir durum var orada. Şarkıyı Sia söylüyor. David Guetta sadece düzenleyici, belki bestekâr, belki şarkı sözü yazarı, belki arka vokal! Ama David Guetta ses sanatçısı değil. (“Şarkıcı değil” demek bu.) Parası ve ünü var diye düzenleyici, bestekâr ya da şarkı sözü yazarından; arka vokalden daha önde olmasının anlamı yok ki. David Guetta ile Sia düet falan yapmış değil, o şarkıyı Sia söylüyor, bitmiştir.

Bir dönem gözde olan ama söyleyeni bilinmeyen tüm şarkıların solisti Sia galiba. Ciddiyim. Hatta bildiğiniz çok kaliteli şarkılar varsa ama söyleyenini bilmiyorsanız Sia’nın şarkılarını bir alt üst edin, karıştırın bakalım; aradığınızı bulabilirsiniz. Erkek şarkıcılar da dâhil buna, denemek gerek. Özellikle Titanium’u Rihanna’nın söylediğine emindim niyeyse. Neyse…

Uzay’la, kankamla, alışveriş merkezinde bir başka arkadaşımızı bekliyorduk. Tam bir sanat insanıdır, bense en kibar haliyle odunun önde gideniyim. Kitapçı müzikçiye girdik. Kendisine alacağını söyleyince benim de elim uzandı “telli çalgılarla klasik müzik” albümüne. Yurtta sesli dinliyorum uzun süredir, şimdi de… Kendimden beklemezdim ama hoşuma gitti. Oda arkadaşlarımın da hoşuna gitti. Hatta geçen gece uyurken açık bıraktık müziği, öyle yattık. Bizim içimizde de entelektüel, kültürlü bir parça varmış meğer.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söyleyecek sözün varsa sen de paylaş.