4 Ekim 2012 Perşembe

İyi Bir Lider

Hiçbir zaman iyi bir lider olmadım. Kendimi bile yönetemiyorum ben, lider olmak benim neyime? Ama bu, iyi bir liderin karakteri, nitelikleriyle ilgili fikir yürütemeyeceğim anlamına gelmez, gelmemeli. Benim de bir ütopyam var.

İyi bir lider konuşmalı. Susmamalı. “Dilsiz lider olmaz!” demek değil bu. “Derdini anlatmaktan aciz, tartışmalarda hep boyun eğen, kendisine sert çıkıldığında arkasını dönüp giden bir lider olmaz.” demek istiyorum. Lider dediğin bir şey talep ettikten sonra başını eğip, yerdeki fayansları, parkeleri saymamalı. İstediği şey için savaşabilmeli.

İyi bir lider sadece konuşmamalı. Ah… En kötüsü de budur ya zaten. Çoğumuz kahverengi gözlüyüz, renkli gözlere nasıl da hasretiz. Gözlerimiz boyanmaya müsait… Sadece konuşan, güzel de konuşan ama iş yapmayan birileri hep olur ortalıkta. Hatta elini taşın altına sokmasa da konuşarak koca bir kayayı tek başına sırtlamış gibi davrananlar da var. Ben mi çok zekiyim de fazla bariz görünüyor yoksa ben mi çok aptalım da o insanların gerçekten işe yarar olduklarını göremiyorum, bilmiyorum: Böyle insanlara saygı duyuluyor genelde.

Taraflı olmamalı bir lider… Kendinden taraf bile olmamalı. Tarafsız kalmayı öğrenmiş olup olaylara objektif bakabilmeli. Devir “Süt beyazdır.” dedikten sonra sırf çıkarlar için “Patlıcan da beyazdır.” deme devri. Patlıcan karaysa ona beyaz demeyebilmeli iyi bir lider. İnatçı olmalı ama kaz kafalı olmamalı, öküz olmamalı. Ona saygı duyuyorsa bana da saygı duymalı, herkese saygılı olmalı.

Bir topluluğun çoğunluğunun iradesini tamamen yansıtabilen bir lider nasıl olurdu? Topluluğun %60’ı ne isterse tam olarak onu yapan; topluluk adına gaddar, topluluk adına cellat olabilen bir lider? Kötü olurdu. Lider dediğin yönetmeyi, idare etmeyi bilecek…

Başta söylediğim gibi, kendimi bile yönetemiyorum ben. Ama diyelim ki bir pantomim sanatçısı, bir saray soytarısı ve bir boğa yöneticilik için aday oldular. O gün geldiğinde oy pusulanıza benim adımı yazın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söyleyecek sözün varsa sen de paylaş.